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Antigo 26-05-2009, 16:31   #1
Rimo
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Predefinido conversa triste sobre Motor Mazda/PSA

Quero acabar com o mito do motor 2.0/2.2 DiTD/MZR-CD ser PSA de uma vez por todas!

O "actual" motor 2.0 MZR-CD é proveniente do motor que equipava os 626 e 323BJ's tambem chamados motor RF-T que partilhavam a mesma base (bloco) do motor FS a gasolina e por isso terem o memso diametro e altura (que é de 86mm) ...contudo estes motores não tem nada haver com os motores PSA, e começamos logo pelas diferenças:

Mazda (MZR-CD) (RF-2002):
- 136PS (134 hp; 100kw) @ 3500 rpm
- 310 Nm (230 lb·ft) @ 2000 rpm
- Sistema comonrail Denso
- Bore 86mm X stroke 86mm
que pela formula de PI x r^2 x h x 4 = 3,1415 x 43^2 x 86 x 4 = 1'998'169,924 = que dá 1998 ccm^3


Motor 2.0 HDI/TDCI (DW10):
- 136 PS (134 hp/100 kW) @ 4000 rpm
- 340 Nm @ 2000rpm
- Sistema Siemens,
- Bore 85mm X stroke 88mm
que pela formula de PI x r^2 x h x 4 = 3,1415 x 42,5^2 x 88 x 4 = 1997365,7 = que dá 1997 ccm^3 ... (menos 1)



Para já são as diferenças que conheço ... se alguem quiser ajudar ... bora lá
__________________
Abraços
Eurico Pita


Mazda 323F 2.0 DiTD 100CV (Clicar na imagem para o meu DB)
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Antigo 26-05-2009, 19:30   #2
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Quanto ao PSA, não tenho dúvidas, só mesmo face ao Ford TDDi/TDCi, que têm curso e diâmetro igual ao MZR-CD.

E uma coisa é certa: O tampão do óleo dos MZR-CD tem gravado o emblema da Ford.
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Antigo 26-05-2009, 19:38   #3
Rimo
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Quanto ao PSA, não tenho dúvidas, só mesmo face ao Ford TDDi/TDCi, que têm curso e diâmetro igual ao MZR-CD.

E uma coisa é certa: O tampão do óleo dos MZR-CD tem gravado o emblema da Ford.
desculpa o ford tambem é PSA ...
__________________
Abraços
Eurico Pita


Mazda 323F 2.0 DiTD 100CV (Clicar na imagem para o meu DB)
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Antigo 26-05-2009, 19:40   #4
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desculpa o ford tambem é PSA ...
assim é...
ALGUNS

mas mazda usa muitos COMPONENTES ford
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Antigo 26-05-2009, 19:46   #5
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desculpa o ford tambem é PSA ...

Não. O TDDi/TDCi de 115 e 130cv são exclusivamente Ford.
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Antigo 26-05-2009, 19:47   #6
Rimo
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Post Original de Arad Ver Post
Não. O TDDi/TDCi de 115 e 130cv são exclusivamente Ford.
não te enganes, porque o 2.0 TDCI é proveniente do DW10 PSA o de 136CV!...

Citação:
Based on the PSA DW10 engine and with a capacity of 1997cc, this engine was developed by Peugeot engineers in France on behalf of both PSA and Ford Motor Company. Production is currently taking place in France and Skövde in Sweden. The engine was released to Ford models in 2005 Ford Focus, and followed in the 2007 Mk IV Mondeo. It features a 16-valve cylinder head with twin belt driven camshafts and utilises a variable geometry turbocharger with overboost function. An intercooler is always present, as opposed to some applications of its predecessor.
In the 2005 Focus, output is a respectable 136 PS (134 hp/100 kW). In the 2007 Mondeo it is offered with 130 PS (128 hp/96 kW) or 140 PS (138 hp/103 kW), mated to a manual or 6-speed Durashift automatic gearbox.
Applications:
  • 2003–present Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2005–present Ford Focus 2.0 TDCi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2006–present Ford S-Max 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2006–present Ford S-Max 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2006–present Ford Galaxy 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2006–present Ford Galaxy 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
Other Applications:
  • 2004–2007 Peugeot 307 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2005–present Peugeot 407 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2005–present Peugeot 607 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2006–present Peugeot 807 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2008–present Peugeot 308 2.0 HDi, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2004–present Volvo C30/S40/V50 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
  • 2007–present Volvo V70 2.0 D, 136 PS (134 hp/100 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
Wikipédia
__________________
Abraços
Eurico Pita


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Última edição de Rimo : 26-05-2009 às 19:49
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Antigo 26-05-2009, 19:47   #7
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Citação:
Post Original de Arad Ver Post
Não. O TDDi/TDCi de 115 e 130cv são exclusivamente Ford.
exato... apenas os 1.4 e 1.6 são PSA

(e designação de tdci mantémna ford para estes psa, tal como na mazda se chamam MZCD e nos pugs HDi)
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Antigo 26-05-2009, 20:20   #8
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Tens a certeza, Rimo?

Citação:
ZSD ("Puma")

Codenamed Puma during development, these Ford 2.0 L, 2.2 L, and 2.4 L engines are called ZSD. They are produced at the company's Dagenham plant in East London.

2.0

Released in 2000, to coincide with the launch of the Mk3 Ford Mondeo, the Duratorq ZSD-420 was initially available as a 2.0L (1998 cc) direct injection turbodiesel. Producing 115 PS (113hp/85kW) and 280Nm (207ft·lbf) it was a vast improvement over the 1.8 Endura-D powering the Mk2 Mondeo. It featured a 16-valve cylinder head with twin chain driven camshafts and utilised a variable geometry turbocharger with overboost function.
In late 2001 the engine was fitted with Delphi common rail fuel injection and called the Duratorq TDCi (Turbo Diesel Commonrail injection), with the original unit being renamed the Duratorq TDDi (Turbo Diesel Direct injection). Although generally identical to the original engine, the addition of the common rail system meant power was increased to 130PS 128hp/95kW), with torque rising to 330Nm (244ft·lbf). In 2002 the Duratorq TDDi was replaced by a detuned version of the Duratorq TDCi. Producing 115PS and 285Nm, this unit used a fixed geometry turbocharger in place of the variable geometry unit used in the TDDi and 130PS TDCi.
With 2005 came another detuned version of the TDCi for the Mondeo. Producing 90PS (89hp/66kW) and 280Nm (207ft·lbf), this engine was substantially cheaper than other versions and was mainly targeted at fleet buyers.
Applications:
  • 2000–2002 Ford Mondeo 2.0 TD & TDDi, 115PS (113hp/85kW) and 207ft·lbf (280N·m)
  • 2001–2007 Ford Mondeo 2.0 TDCi 130, 130PS (128hp/95kW) and 244ft·lbf (330N·m)
  • 2002–2007 Ford Mondeo 2.0 TDCi 115, 115PS (113hp/85kW) and 210ft·lbf (285N·m)
  • 2005–2007 Ford Mondeo 2.0 TDCi 90, 90PS (89hp/66kW) and 181ft·lbf (245N·m)
  • 2003–Present Jaguar X-Type 2.0d, 130PS (128hp/95kW) and 244ft·lbf (330N·m)
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Antigo 26-05-2009, 20:25   #9
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vão ver os vins aos carros xD
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Antigo 26-05-2009, 20:35   #10
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tens razão arad e ao mesmo tempo a resposta ... "It featured a 16-valve cylinder head with twin chain driven camshafts" a mazda não utiliza correntes no motor 2.0 diesel ...
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Eurico Pita


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